firmafeedback.dk

Aarhus University anmeldelser

Gennemgående temaer i positive kommentarer om Aarhus University

Biodiversitet og rewilding

En af de positive temaer, der går igen i kommentarerne om Aarhus University, er universitetets arbejde med biodiversitet og rewilding. Flere kommentatorer roser universitetet for at være fortalere for rewilding, hvor der skabes rammer for at genoprette og bevare naturlige økosystemer og artsdiversitet. Selvom der er en enkelt negativ kommentar om manglende evidens for forbedring af biodiversiteten, er der generelt ros for universitetets engagement i naturbeskyttelse.

Eksamenssystem og IT-opgradering

En anden positivt omtalt faktor er universitetets digitale eksamenssystem og call for en IT-opgradering. Kommentarerne påpeger, at universitetet er bekvemt digitalt, men at der stadig er plads til forbedring. Flere kommentatorer foreslår, at universitetet engagerer IT-studerende til at forbedre systemerne og gøre dem mere brugervenlige. Der er også en klage over de komplekse sikkerhedsforanstaltninger og vanskelighederne ved at navigere i universitetets portal.

Kommunikation og administration

En tredje positivt bemærket faktor er universitetets æstetiske hjemmeside og tilgængeligheden af information for nye studerende. Kommentatorerne anerkender universitetets indsats for at levere æstetisk tiltalende og informativt indhold på siden. Men samtidig påpeger flere kommentatorer, at navigationen på hjemmesiden kan være vanskelig, og at det er nemmere at bruge eksterne søgemaskiner til at finde den ønskede information. Der er også klager over omstruktureringer og manglende formidling og fokus på kvalitet i administrationen.

Rektoratets lederskab

Rektor Brian Bech Nielsen får også positiv feedback i kommentarerne. Kommentatorerne udtrykker håb om, at det nye lederskab vil føre til forbedringer på universitetet. Selvom der stadig er frustration over visse forhold, såsom politiske konflikter og straffesager mod studerende, er der håb om, at ledelsen vil lytte til de studerende og være åbne for dialog og samarbejde.

Musikvidenskab og undervisning

En enkelt kommentar roser musikvidenskabsstudiet ved Aarhus University. Kommentatoren påpeger, at selvom der er klager over magtspil og mangel på fagligt rigtige bedømmelser, så er musikuddannelsen stadig den eneste, der giver adgang til at undervise i gymnasiet. Dette ses som et positivt punkt for dem, der ønsker at forfølge en karriere inden for musikundervisning.

Sammenfattende viser kommentarerne en blanding af positive og negative holdninger til forskellige aspekter af Aarhus University. Mens der er kritik og frustration over visse forhold som administration, kommunikation og IT, er der også anerkendelse af universitetets indsats for naturbeskyttelse, æstetik på hjemmesiden og lederskab. Dette giver et mere nuanceret billede af universitetet og demonstrerer både potentialet for forbedringer og de positive aspekter, der allerede eksisterer.

Gennemgående temaer i negative kommentarer om Aarhus University

Negativ oplevelse med forskning og praksis

Flere kommentarer nævner en bekymring for dyrevelfærd og mangel på evidens for rewilding-projekter udført af forskere fra Aarhus University. Kritikken går på, at dyr på universitetet bliver sultet og udpint i forsøget på at forbedre biodiversiteten. Derudover er der også utilfredshed med musikvidenskabsuddannelsen, hvor kommentatorerne anklager universitetet for at udnytte magten til at bestemme adgangen til undervisning i gymnasiet.

En del kommentarer udtrykker frustration over manglende inddragelse af studerende og ansatte i beslutningsprocesser. Kommentatorerne føler sig ikke hørt og efterlyser mere dialog og solidaritet på universitetet. De mener, at kvaliteten og forbedringen af uddannelsen skal vægtes højere, da det er de studerendes viden og dannelse, der er på spil.

Flere kommentarer nævner problemer med universitetets hjemmeside og IT-systemer. Der er klager over vanskeligheder ved at finde information, navigere på hjemmesiden og håndtere AU-mailsystemet. Der efterspørges en opgradering af IT-systemerne, og det bliver foreslået, at universitetet involverer sine IT-studerende i denne opgave.

En række kommentarer beskriver en ustruktureret administration, der mangler ansvar og ikke informerer i ordentlig tid. Der udtrykkes utilfredshed med kontinuerlige omstruktureringer og flytninger af kontorer. Desuden fremhæves problemer med dårligt indeklima og mangel på støtte til at få kandidater i job. Klageprocessen beskrives som kompliceret, langvarig og utilstrækkelig, og der er en fornemmelse af, at universitetet forsøger at afskrække studerende fra at klage.

Kommentatorerne påpeger en følelse af fremmedgørelse og manglende interaktion med universitetet. Studerende føler sig distanceret og oplever en selvbetjeningsmentalitet med manglende støtte og interaktion fra undervisere og vejledere. Der kritiseres også universitetets utilgængelige og komplicerede portaler samt manglende forståelse og hjælp fra AU-medarbejdere.

Konklusion

De gennemgående temaer i de negative kommentarer om Aarhus University omfatter bekymring for dyrevelfærd og mangel på evidens i forskningen, ønske om mere dialog og inddragelse, udfordringer med hjemmeside og IT-systemer, utilfredshed med administration og klagebehandling samt utilstrækkelig interaktion med universitetet. Disse kommentarer indikerer en bred misfornøjelse blandt nogle studerende og ansatte på universitetet og peger på områder, hvor der er behov for forbedring.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er nogle af de positive oplevelser, folk har haft med Aarhus University?

Nogle har rost universitetet for deres æstetiske indsats med renoveringen af deres hjemmeside og at det nye look forhåbentlig tiltaler mange nye studerende. Der er også ros tilgængelige informationer for nye studerende samt links til genveje som SU-kontor og studiepraktik.

Hvad er nogle af de negative oplevelser, folk har haft med Aarhus University?

Nogle studerende oplever en ustruktureret administration, manglende formidling og konstante omstruktureringer. Der er også klager over dårligt indeklima og kravet om at medbringe egen computer og printer til skriftlige eksamener. Desuden nævnes navigeringsproblemer på universitetets hjemmeside og frustration over AU mail-systemet og IT-systemerne generelt.

Hvordan er universitetets kommunikation og informationsdeling?

Flere studerende nævner manglende kommunikation fra universitetets side, hvor de føler sig fremmedgjort og ikke informeret i ordentlig tid. Der er også frustration over AU mail-systemet og svære navigationsproblemer på universitetets hjemmeside.

Hvordan er forholdet mellem universitetets ledelse og de studerende?

Nogle studerende føler sig overset og ønsker mere inddragelse fra universitetets ledelse. Der er en opfordring til dialog og ønske om at ledelsen trækker sigtelsen af de 19 studerende tilbage. En ny rektor er blevet rost, men der er stadig nogle problemer, der ikke er løst.

Hvad er nogle udfordringer for studerende ved Aarhus University?

Studerende nævner udfordringer med administration, dårlig kommunikation og vanskeligheder ved klageprocessen. Der er frustration over mangel på støtte fra undervisere og vejledere samt manglende respekt for de studerende som enkeltpersoner.

Hvordan er virksomhedskulturen på Aarhus University?

Flere kommentarer antyder en negativ virksomhedskultur, hvor studerende føler sig distanceret og overset af universitetet. Der er en opfattelse af, at universitetet kun er interesseret i sponsorater og tomme internationale titler, og at kontaktfladen med de studerende er ligegyldig.

Hvordan håndterer Aarhus University problemer og klager fra studerende?

Nogle studerende beskriver en kompliceret og langvarig klageproces, der virker afskrækkende for at klage. Der er også kommentarer om universitetets manglende ansvar og dårlige håndtering af klager. Nogle oplever også, at det er svært at finde information om eksamensbeviser og at der mangler fokus på formidling fra universitetets side.

Hvad er nogle af de positive og negative punkter ved Aarhus Universitys musikvidenskabsuddannelse?

Der er en negativ oplevelse af musikvidenskabsuddannelsen, hvor folk kalder det magtgale gamle fæ og anbefaler at læse musikteori på biblioteket eller på nettet i stedet. Det nævnes også, at musikvidenskabsuddannelsen udnytter det faktum, at de har patent på den eneste musikuddannelse, der giver adgang til at undervise i gymnasiet.

Hvordan beskrives Aarhus University generelt af de studerende?

Nogle studerende beskriver Aarhus University som rodende, ustruktureret og med dårlig kommunikation. Der er også en opfattelse af, at universitetet ikke tager ansvar og misser overblikket. Enkelte kommentarer kritiserer universitetets brug af politiet og manglende inddragelse af studerende.

Hvilke forbedringer ønsker de studerende sig på Aarhus University?

De studerende ønsker sig bedre kommunikation, mere inddragelse i beslutningsprocesser og en forbedret klageproces. Der er også ønsker om bedre IT-systemer og en mere engageret og ansvarsfuld ledelse.

Andre anmeldte virksomheder: Hereford HouseAvisfordeleDinled.dkDBS lys A/SHjemliSkagenScor.dkMM-Vision A/SsurisuriWendorffMotatos DanmarkPluto TVPigma Sportbar´sushi – NørrebroAarhus ThaimassageAkvariefiskHOPPEEKSPERTENBarselStampemollenEuroflorist DanmarkSlagteren i RosengårdcentretTechdataBørnenes KartelScor.dkMotatos DanmarkInkpro.dkRobinhoodMyextensionsHobbydrivhuseLouise ScheelNewspeekLivogsimoneEuroskoNRGiOddervognenVildMedGolf.dkLili Marleen417Retour Steaktandlægen.dk – Odense MagnoliavejParkone – Mobil betaling for parkeringerBMC Leasing A/S – dit online leasingselskab HolgerskroR2 FarverAIRGUN.dk